BackGround

Monday, December 21, 2009

Derita Merindu

Kau katakana cinta gunakan akal
Bila ak gunakan
Kau yang menyangkal
Bagaimana nak kekal

Kau katakana cinta gunakan minda
Bila aku gunakan
Kau yang tak percaya
Bagaimana nak bahagia

Maafmu tak bererti
Kau mudah sesali
Berulang kali telah kau mungkiri
Manis mulut berjanji
Tak berdaya lagi
Menanti biar terus didustai

Kaulah bahagia (bagiku)
Kaulah derita (bagiku)
Esok lusamu
Tak ku kenal lahi engkau siapa

Dan aku cuba sedaya upaya
Telah ku usaha dengan sepenuh jiwa
Bagaimana hendak ku lupa
Bayang wajahmu
Selalu didepan mata
Harum baumu masih dapat ku hidu
Bagaimana ingin aku membencimu
Jikalau setiap hari merindu
Sekiranya derita merinduimu itu sebenarnya bahagia
Aku pilih derita ..


Kaulah bahagia (bagiku)
Kaulah derita (bagiku)
Esok lusamu
Tak ku kenal lahi engkau siapa

Mungkinkah esok atau lusa
Walau biarpun lama
Akan ku biar tiada
Ku tetap kan setia
Entah bila akan tiba
Sampai jua harimu yang sama

Esok seperti semalaman
Yang tak berubah
Kaulah tanda Tanya
Kau tiada titik noktah

Kau dibuai mimpi lena
Dikejut igau semula
Kaulah tanda Tanya..
Kau tiada titik noktah
Kau dibuai mimpi lena
Dikejut igau semula

Seandainya kau berada didepan mata
Mudah untuk aku berkata-kata
Sepaya dapat ku melihat seraut wajahmu
Walaupun belum tentu kau mahu bertemu
Apalagi memandangku
Setelah ku turutkan
Segala kemahuan Kau mainkan perasaan
Begitu mudah kau ucapkan
Terima sajalah kenyataan…
Aku masih terkilan

Maafmu tak bererti, kau mudah sesali
Berulang kali telah kau mungkiri
Manis mulut berjanji terpedaya lagi
Menanti biar terus didustai
Kaulah bahagia (bagiku)
Kaulah serita (bagiku)
Esok lusamu
Tak ku kenal lagi engkau siapa
Kaulah bahagia (bagiku)
Kauah derita (bagiku)
Esok lusamu
Tak ku kenal lagi engkau siapa

Jika kau dapat memahami
Hati seorang perindu
Baru kau tahu derita hatiku
Jika suati hari
Nanti giliran kau merindu
Baru kau ingai derita diriku
Segala yang berlaku bukan kemahuanku
Apa gunanya bahagia
Jikalau bahagia bersamamu
Hanyalah untuk sementara waktu
Aku pilih derita merindumu

No comments:

Post a Comment